REGULAMIN PROJEKTU

 

 

 

 

REGULAMIN PROJEKTU

FELB.06.07-IZ.00-0011/24

KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI

współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus

 

Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji, uczestnictwa oraz promocji projektu „Kompetencje Przyszłości” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w zakresie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego (MOF), Priorytet 6. Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli, cel szczegółowy f, typ projektu II kompetentny i odkrywczy uczeń, realizowanego przez ZIT Gorzów Wielkopolski w ramach Programu Fundusze

Europejskie dla Lubuskiego 2021 – 2027, w zakresie dostępności i jakości kształcenia ogólnego.

  1. Projekt jest realizowany przez Miasto Gorzów Wielkopolski wraz z partnerem projektu

- Gorzowskim Ośrodkiem Technologicznym Park Naukowo Przemysłowy Sp. z o.o.

  1. Głównym celem projektu „Kompetencje Przyszłości” jest in. wsparcie uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych ogólnokształcących, w nabywaniu i doskonaleniu kompetencji kluczowych takich jak, tworzenie i rozumienie informacji, zdolność do prawidłowego i skutecznego korzystania z różnych języków, zdolność do rozwijania i wykorzystywania myślenia matematycznego, praktycznego wykorzystywania wiedzy z dziedzin przyrodniczych, technologii i inżynierii; nabycie umiejętności przekrojowych takich jak: krytyczne myślenie, zdolność do autorefleksji, umiejętność odpowiedzialnego korzystania z mediów, osiągnięć cyfrowych (AI), umiejętności społeczno-emocjonalnych, obywatelskich, świadomości kulturalnej, pracy zespołowej,  czy  też  otwartości  na  osoby  z  innych  kultur  oraz z niepełnosprawnościami; wsparcie uczniów w wyborze ścieżki edukacyjno- zawodowej; wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z trudnościami w nauce; rozwój kompetencji miękkich wśród uczestników projektu; podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej m.in. w wykorzystywaniu narzędzi cyfrowych w edukacji; prowadzeniu lekcji oraz diagnozy zaburzeń sensorycznych.
  2. Grupę docelową projektu stanowią uczniowie oraz nauczyciele gorzowskich szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych ogólnokształcących, z wyłączeniem szkół specjalnych, którzy są mieszkańcami Gorzowa Wielkopolskiego oraz gmin ościennych.
  3. Projekt realizowany jest w terminie od 1 października 2024 roku do 31 października 2026 roku.
  4. W ramach projektu realizowane będą zadania dla 3523 uczniów i 120 nauczycieli z 24 samorządowych szkół podstawowych i ponadpodstawowych ogólnokształcących:
    • 1 Rozwój kompetencji kluczowych i kompetencji przyszłości,
    • 2 Zdobywanie umiejętności zawodowych przydatnych na runku pracy,
    • 3 Zdobywanie kwalifikacji zawodowych,
    • 4 Rozwój zainteresowań,

 

  • 5 Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym,
  • 6 Wsparcie kadry pedagogicznej poprzez podnoszenie kompetencji,
  • 7 Rozwój doradztwa zawodowego.
  1. Proces rekrutacji przeprowadzą koordynatorzy szkolni jako osoby odpowiedzialne za umożliwienie kandydatom dostępu do platformy internetowej, wygenerowanie i wydruk dokumentów rekrutacyjnych, ich weryfikację i zebranie oraz przyjęcie uczestników do  projektu  włącznie.  Podmiotem  odpowiedzialnym  za  sprawne i zgodne z prawem przeprowadzenie rekrutacji jest Referat Unijnych Projektów Edukacyjnych przy Wydziale Edukacji.

§ 1. Zakres regulacji

  1. Regulamin określa:
    • objaśnienie pojęć,
    • zasady uczestnictwa w projekcie,
    • rekrutację i kwalifikację uczestników do zadań projektu,
    • zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie,
    • zasady promocji projektu,
    • postanowienia końcowe.

 

§ 2. Słowniczek

  1. Ilekroć jest mowa o:
    • regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy dokument o nazwie Regulamin projektu,
    • Funduszu – należy przez to rozumieć Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+/EFS

Plus);

  • Programie – należy przez to rozumieć Program Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027, przyjęty decyzją Komisji Europejskiej nr C(2022) 8871 z dnia 7 grudnia 2022 r. oraz uchwałą Nr 304/4195/22 Zarządu Województwa Lubuskiego z dnia13 grudnia 2022 r.;
  • projekcie – oznacza to projekt zawarty we wniosku o dofinansowanie projektu

nr FELB.06.07-IZ.00-0011/24,  „Kompetencje  Przyszłości”,  współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w zakresie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Gorzowa Wielkopolskiego (MOF), Priorytet 6. Fundusze Europejskie na wsparcie obywateli, cel szczegółowy f, typ projektu II kompetentny i odkrywczy uczeń, realizowanego przez ZIT Gorzów Wielkopolski w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021 – 2027, w zakresie dostępności i jakości kształcenia ogólnego.

  • rekrutacji – należy przez to rozumieć postępowanie mające na celu wyłonienie

uczestników projektu,

 

  • uczestniku projektu (UP) – oznacza to uczestnika w rozumieniu Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów operacyjnych na lata 2021-2027. Należy przez to rozumieć osobę, która została przyjęta do realizacji zadań projektowych w procesie rekrutacji,
  • liście uczestników – należy przez to rozumieć wykaz osób przyjętych do projektu,

które zostały zakwalifikowane do co najmniej jednego z zadań projektu,

  • liście rezerwowej – należy przez to rozumieć wykaz osób, które wzięły udział w procesie rekrutacji, ale ze względu na niższą liczbę uzyskanych punktów nie zostały przyjęte i oczekują na wolne miejsce w projekcie,
  • kwalifikacji – należy przez to rozumieć przydzielenie uczestnikowi określonej

formy/form realizacji zadań,

  • danych osobowych (DO) – oznacza to dane osobowe w rozumieniu RODO (rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia

dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). Należy przez to rozumieć niezbędne w procesie rekrutacji informacje o kandydacie na uczestnika projektu, których niepodanie wyklucza z ubiegania się o przyjęcie do projektu,

  • zgoda uczestnika projektu/zgoda na przetwarzanie danych osobowych –

należy przez to rozumieć wyrażenie zgody na udostępnienie danych osobowych i  ich przetwarzanie oraz wyrażenie innych zgód przez uczestnika/rodzica lub opiekuna prawnego uczestnika, wymaganych w kontekście realizacji projektu,

  • klauzula informacyjna – należy przez to rozumieć dokument, który zawiera

szczegółowe informacje dla osób, których dane są zbierane i przetwarzane przez podmiot odpowiedzialny za ich przetwarzanie.

  • formularzu zgłoszeniowym (FZ) – należy przez to rozumieć dokument pod nazwą

Formularz zgłoszeniowy do projektu zawierający dane, stosowne oświadczenia i zgody, deklarację uczestnictwa oraz zaświadczenie o spełnieniu wymagania formalnego bycia uczniem/nauczycielem,

  • koordynatorze szkolnym – należy przez to rozumieć osobę, która bezpośrednio

w szkole organizuje i nadzoruje przebieg realizacji projektu,

  • platforma – należy przez to rozumieć e-system dedykowany uczestnikom projektu w celu rekrutowania,
  • materiale promocyjnym należy przez to rozumieć każdą informację o projekcie posiadającą wymagane oznakowanie graficzne lub identyfikację głosową, zamieszczoną na dowolnym nośniku i udostępnioną publicznie lub określonej grupie odbiorców,
  • plakacie należy przez to rozumieć nośnik informacji o wymiarze co najmniej A3

w układzie pionowym lub poziomym, służący do oznaczania projektu,

 

  • znaku Funduszu Europejskiego – inaczej znak FE, należy przez to rozumieć logo złożone z symbolu graficznego i napisu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego,
  • znaku Unii Europejskiej – inaczej znak UE, należy przez to rozumieć logo złożone z flagi Unii Europejskiej i napisu Dofinansowane przez Unię Europejską,
  • Barwy Rzeczypospolitej Polskiej – inaczej znak barw RP, należy przez to rozumieć znak złożony z Sygnetu – flagi biało-czerwonej i napisu Rzeczpospolita Polska,
  • oficjalnym logo województwa lubuskiego należy przez to rozumieć logo

złożone ze znaku graficznego i napisu Lubuskie Warte zachodu,

  • ewaluacji – należy przez to rozumieć mierzenie rezultatów (proces systematycznego zbierania i analizowania ilościowych i jakościowych informacji na temat wdrażanego projektu w aspekcie finansowym i rzeczowym) – zbieranie obiektywnych dowodów potwierdzających poprawne wdrażanie projektu;
  • programie zajęć – należy przez to rozumieć dokument: Program zajęć zawierający

nr i nazwę zajęć, tematykę (materiał) i liczbę godzin na realizację zajęć oraz nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację, może występować samodzielnie lub stanowić integralną część dziennika;

  • dzienniku zajęć – należy przez to rozumieć dokument: Dziennik zajęć zawierający

identyfikację zajęć, miejsce ich prowadzenia, oznaczenie grupy uczestników, imię i nazwisko osoby prowadzącej, harmonogram i program zajęć, listę obecności uczestników na poszczególnych zajęciach, postęp realizacji zajęć, oraz podpisy prowadzącego zajęcia i osoby zatwierdzającej program;

  • rejestr wydanych dokumentów - należy przez to rozumieć dokument: Rejestr

wydanych zaświadczeń/certyfikatów/dyplomów zawierający co najmniej identyfikację zadania/zajęć, imię i nazwisko uczestnika;

  • ścieżce wsparcia należy przez to rozumieć dokument obrazujący rodzaje zadań

w jakich bierze udział uczestnik projektu, pozwalający określić rodzaj otrzymanego wsparcia;

  • systemu SM EFS (System Monitorowania Europejskiego Funduszu Społecznego

Plus) - należy przez to rozumieć elektroniczny system teleinformatyczny wspierający monitorowanie realizacji projektów w ramach programów operacyjnych funduszy europejskich;

  • specjaliście ds. rekrutacji, promocji, monitoringu oraz ewaluacji należy przez

to rozumieć osobę, która m.in. organizuje i nadzoruje proces rekrutacji, działania promujące projekt, przygotowuje narzędzia i prowadzi monitorowanie i ewaluację działań w projekcie;

  • specjaliście obsługi finansowej i rozliczenia należy przez to rozumieć osobę,

która organizuje i nadzoruje proces rozliczeń i postępu finansowego projektu;

 

  • kierowniku projektu – należy przez to rozumieć osobę, która nadzoruje i organizuje całość realizacji projektu,
  • zespole projektowym – należy rozumieć zespół odpowiedzialny za realizację projektu, działający w ramach Referatu Edukacyjnych Projektów Unijnych, w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego,
  • biurze projektu – miejsce działania zespołu projektowego, Wełniany Rynek 18,

66-400 Gorzów Wielkopolski, pok. 402.

 

§ 3 Zasady uczestnictwa w projekcie

  1. Uczestnikiem projektu może być osoba, która:
  • posiada status ucznia/nauczyciela szkoły podstawowej lub szkoły ponadpodstawowej ogólnokształcącej (z wyłączeniem szkół specjalnych), której organem prowadzącym jest Miasto Gorzów Wielkopolski,
  • złożyła wymagane  dokumenty  rekrutacyjne  podpisane  osobiście lub przez rodzica/opiekuna prawnego osoby niepełnoletniej.
  1. Udział w projekcie jest
  2. Uczestnik projektu nie ponosi kosztów
  3. Każdy uczestnik projektu ma prawo do:
    • udziału w projekcie zgodnie z postanowieniami niniejszego regulaminu,
    • zgłaszania uwag dotyczących projektu koordynatorowi szkolnemu,
    • oceny organizacji i przebiegu zajęć,
    • otrzymania zaświadczenia o udziale w zajęciach,
    • otrzymania zaświadczenia po spełnieniu warunków określonych dla danego szkolenia,
    • otrzymania certyfikatów/świadectw     po     zdaniu     egzaminu przed              komisja certyfikującą/egzaminacyjną;
  4. Uczestnik zobowiązany jest do:
    • systematycznego udziału w zajęciach, zgodnie z ustalonym harmonogramem, potwierdzając ten fakt własnoręcznym podpisem na liście obecności,
    • bieżącego informowania personelu projektu o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić jego udział w projekcie oraz usprawiedliwienia ewentualnej nieobecności na zajęciach,
    • udziału w wydarzeniach promocyjnych projektu,
    • udzielania informacji na temat rezultatów swojego uczestnictwa w projekcie w celu monitorowania realizacji działań,
    • przestrzegania ogólnie przyjętych norm i zasad współżycia społecznego, w tym dbałości o sprzęt i urządzenia wykorzystywane w trakcie realizacji projektu,
    • informowania o zmianach dotyczących danych osobowych,

 

  • poinformowania koordynatora szkolnego w terminie 4 tygodni po zakończeniu udziału w projekcie o uzyskaniu kwalifikacji lub nabyciu
  1. Inne prawa i obowiązki uczestnika projektu określa Statut jego szkoły

 

§ 4 Rekrutacja i kwalifikacja uczestników do zadań projektu

  1. Nabór do udziału w Projekcie będzie prowadzony zgodnie z zasadą: równości szans kobiet i  mężczyzn,  niedyskryminacji,  unikania  stereotypowych  przekazów i dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
  2. Rekrutacja zostanie poprzedzona kampanią informacyjno-promocyjną prowadzoną bezpośrednio w szkołach i poprzez strony internetowe Miasta Gorzów i partnerów projektu, skierowaną do uczniów i ich rodziców oraz do
  3. Rekrutacja będzie prowadzona na platformie, która umożliwia wygenerowanie plików pdf zawierających formularz zgłoszeniowy, formularz zawierający dane osobowe oraz stosowne oświadczenia i zgody.
  4. Dokumenty rekrutacyjne opatrzone wymaganymi podpisami i datą należy złożyć w sekretariacie szkoły macierzystej w celu ich weryfikacji przez koordynatora projektu, a następnie przekazania do biura projektu mieszczącego się w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego, ul. Wełniany Rynek 18.
  5. O przyjęciu uczestnika do projektu decydować będzie:
    • przynależność ucznia/nauczyciela do szkoły uczestniczącej w projekcie,
    • złożenie kompletnych dokumentów rekrutacyjnych,
    • dostarczenie opinii wychowawcy/nauczyciela (dotyczy ucznia),
    • staż pracy oraz stopień awansu zawodowego (dotyczy nauczycieli),
  6. W pierwszej kolejności przyjęte zostaną osoby z niepełnosprawnością i grup w niekorzystnej sytuacji, tj, osoby pochodzące z obszarów wiejskich, gospodarstw domowych składających się z jednej osoby dorosłej i dzieci pozostających na utrzymaniu oraz rodzin, w których występuje: niepełnosprawność i wielodzietność,
  7. W sytuacji ponadnormatywnej liczby chętnych, koordynator szkolny jest zobligowany do uwzględnienia innych okoliczności w uzgodnieniu z Referatem Unijnych Projektów
  8. O wynikach kwalifikacji uczestnik będzie powiadomiony przez koordynatora
  9. Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci do projektu, zostaną ujęci na liście
  10. Osoby z list rezerwowych mogą być włączone do uczestnictwa w Projekcie w przypadku zwolnienia się miejsca, o ile stopień zaawansowania realizacji działania na to pozwoli.
  11. O zwolnionym miejscu koordynator szkolny natychmiast powiadamia kierownika projektu lub specjalistę rekrutacji, promocji, monitoringu oraz ewaluacji.

 

  1. Włączenie do uczestnictwa w projekcie kandydata z listy rezerwowej zatwierdza kierownik projektu..
  2. Dokumenty rekrutacyjne w wersji papierowej zostaną przekazane przez koordynatorów szkolnych do Biura projektu, a zawarte w nich dane zostaną wprowadzone do systemu SM EFS.

§ 5. Zasady rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie

  1. Uczestnik może zrezygnować z udziału w Projekcie przed rozpoczęciem pierwszych zajęć powiadamiając natychmiast o tym zamiarze koordynatora
  2. Uczestnik może zrezygnować z udziału w Projekcie w trakcie jego trwania tylko z przyczyn
  3. Powody, o których mowa w 2, mogą być natury zdrowotnej, wynikać z opuszczenia szkoły objętej Projektem lub działania siły wyższej, które z zasady nie są znane uczestnikowi w momencie rozpoczęcia udziału w Projekcie.
  4. Uczestnik/rodzic lub opiekun prawny uczestnika niepełnoletniego zobowiązany jest do uczestniczenia w rozmowie motywującej i złożenia pisemnego oświadczenia określającego przyczyny rezygnacji.

§ 6. Zasady promocji projektu

  1. Promocja projektu jest prowadzona zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi informacji i promocji Funduszy Europejskich na lata 2021 – 2027 zamieszczonymi na stronie internetowej https://funduszeue.lubuskie.pl/
  2. Odbiorcami działań informacyjno-promocyjnych są:
    • szkoły jako instytucje uczestniczące w projekcie,
    • uczniowie i nauczyciele jako uczestnicy projektu,
    • rodzice uczniów biorących udział w projekcie,
    • społeczeństwo MOF Gorzowa ,
    • społeczeństwo województwa
  3. W projekcie stosuje się następujące rodzaje działań informacyjno-promocyjnych:
    • spotkania np. posiedzenia rad pedagogicznych, zebrania z rodzicami, godziny wychowawcze, spotkania grupy sterującej,
    • informowanie mediów regionalnych,
    • zamieszczanie informacji na stronach internetowych beneficjenta, partnerów, instytucji uczestniczących,
    • oznakowanie miejsc realizacji projektu,
    • oznakowanie środków zakupionych w ramach projektu,
    • oznakowanie materiałów i dokumentacji wewnętrznej i zewnętrznej stosowanej w projekcie.
  4. W zależności od rodzaju działań stosuje się materiały promocyjne:
    • plakaty,

 

  • tabliczki do oznakowania pomieszczeń,
  • naklejki na przedmioty zakupione w ramach projektu,
  • zdjęcia z realizacji projektu,
  • prezentacje multimedialne,
  • informacje o projekcie do umieszczenia na stronach internetowych,
  1. Materiały informacyjno-promocyjne  są  znakowane  logotypami  czarno-białymi i kolorowymi, umieszczonymi poziomo lub pionowo, na górze lub na dole strony składającymi się z następujących kolejno znaków: znak FE, barw RP, znak UE, oficjalne logo województwa Przy czym znaku  barw RP nie stosuje się w druku monochromatycznym.
  2. Stosuje się co najmniej następujące sposoby dokumentowania działań informacyjno- promocyjnych:
    • zdjęcia ze spotkań oraz oznakowania miejsc i zakupionego w ramach projektu sprzętu,
    • zrzuty z ekranu komputera,
    • wycinki prasowe,
    • skany,
    • kopie materiałów,
    • pojedyncze egzemplarze materiałów.

Obowiązek wdrażania działań promocyjnych i ich dokumentowania w szkole spoczywa na koordynatorze szkolnym, a za inicjowanie działań, opracowanie materiałów promocyjno- informacyjnych, przekazanie ich do szkół oraz gromadzenie dokumentacji działań promocyjnych odpowiada zespół projektowy.

§ 7. Zasady monitoringu i ewaluacji projektu

  1. Cele monitoringu i ewaluacji:
    • monitorowanie realizowanych zadań, postępu rzeczowego i finansowego projektu,
    • ewaluacja rezultatów projektu,
    • identyfikacja słabych i mocnych stron,
    • sygnalizowanie pojawiających się problemów,
    • dostarczanie informacji koniecznych dla podejmowania decyzji,
    • określanie stopnia zgodności realizacji działań z przyjętymi założeniami,
    • podniesienie skuteczności i efektywności działań,
    • poprawa jakości
  2. Zasady monitorowania projektu:
    • monitoring zadań przeprowadzany jest stopniowo w trakcie trwania realizacji zadania oraz po jego zakończeniu;

 

  • koordynator szkolny zobowiązany jest do zebrania wszystkich dokumentów potwierdzających wykonanie realizowanych zadań i przekazania ich specjaliście rekrutacji, promocji, monitoringu oraz ewaluacji;
  • specjalista rekrutacji,  promocji,  monitoringu  oraz  ewaluacji  nadzoruje

wprowadzanie do systemu SM EFS wymaganych zgodnie z prawem danych osobowych uczestników projektu oraz daty rozpoczęcia i zakończenia wsparcia udzielanego w ramach projektu;

  • sprawdzone dokumenty zatwierdza podpisem kierownik projektu,
  • zatwierdzone dokumenty są przechowywane w biurze projektu, a po zakończeniu i rozliczeniu projektu zarchiwizowane w Urzędzie Miasta Gorzowa
  1. Zasady ewaluacji efektów projektu:
    • ewaluację rezultatów projektu prowadzi specjalista ds. rekrutacji, promocji, monitoringu oraz ewaluacji;
    • wyróżnia się:
      1. bieżącą ewaluację zadań w trakcie ich realizacji;
      2. ewaluację końcową na zakończenie projektu;
    • wskaźniki realizacji celu podlegające ewaluacji rezultaty:
      1. liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu;
      2. liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu;
    • wskaźniki realizacji celu podlegające ewaluacji produkty:
      1. liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem;
      2. liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem;
      3. liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem;
      4. liczba uczniów uczestniczących w doradztwie
  1. Metody ewaluacji:
  2. analiza dokumentów projektu;
  3. obserwacje;
  4. wizyty
  5. W monitoringu i ewaluacji wykorzystuje się obserwacje, analizę dokumentacji przebiegu zajęć i dokumentacji
  6. Sprostowania błędów i oczywistych pomyłek w dokumentach dokonuje osoba odpowiedzialna za jego sporządzenie poprzez skreślenie niepoprawnego zapisu, nadpisanie poprawne, umieszczenie daty i swojego nazwiska. Wszystkie zapisy związane z poprawianiem dokumentu wykonywane są w kolorze

 

§ 8. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin został opracowany i wprowadzony jako obowiązujący przez Projektodawcę.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem 16 grudnia 2024 i obowiązuje przez cały okres realizacji Projektu.
  3. Projektodawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym Zmiany wprowadza się w formie aneksu.
  4. Regulamin dostępny będzie na tablicach ogłoszeń, w sekretariatach i na stronach internetowych szkół uczestniczących w projekcie oraz na stronie internetowej projektodawcy i partnerów.

 

 

Gorzów Wielkopolski, dn. 16 grudnia 2024 r.