"Królowa śniegu"

Przedstawienie w przedszkolu pod tytułem "Królowa śniegu" odbyło się 19 lutego tego roku. W przedstawieniu brali udział: Marcelina Drozd, Nadia Mikołajewicz, Oliwia Krauzowicz, Alesia Dzmitruk z klasy 2C, Emil Kaniowski z 3A, Krzysztof Królak z 3D, Oskar Katsavos oraz Wiktor Paradowski z 3C. Całe wydarzenie miało miejsce pod czujnym okiem pani profesor Kingi Zmudzińskiej. 
              Przed tym wydarzeniem przez kilka tygodni uczniowie przygotowywali się, proponując doświadczenia, które będą ciekawe dla dzieci, oraz będą powiązane z fabułą bajki. Ważnym aspektem, na który musieli zwrócić uwagę, było to, czy te doświadczenia będą wykonalne przez nich, i co najważniejsze, czy będą mieli wszystkie potrzebne substancje chemiczne. Później podzielili się rolami i każdy miał wyznaczone cele i role. Dzięki bardzo dobrej integracji w kółku chemicznym, atmosfera do wykonywania tych zadań była sprzyjająca i miła. Każdy mógł na sobie polegać i pomagać. 
              Dzień wcześniej odbyła się próba generalna, podczas której uczniowie przeanalizowali każdy krok tego wydarzenia, uwzględniając przy tym wszystkie doświadczenia, które mieli przedstawić, oraz prawdopodobne ryzyko. Dodatkowo była to ostatnia szansa, gdy mogli oni sprawdzić oraz przygotować potrzebne rzeczy by mieć pewność, że niczego nie pominęli. 
             Przedstawienie miało opowiedzieć tajemniczą bajkę dla dzieci z przedszkola nr 33. Bajka ta była o przyjaźni, a doświadczenia miały tylko wciągnąć młodych słuchaczy w tę niesamowitą przygodę z Kajem i Gerdą.  
  Pani profesor Kinga Zmudzińska  przekazała uczniom potrzebną wiedzę do wykonania tej części przedstawienia oraz przedstawiła, jakie zasady bezpieczeństwa mają być przestrzegane przez nich. W razie wątpliwości pani Zmudzińska stała obok i służyła pomocą. Uwzględniając ryzyko, dało im się zrobić tak, aby wszystko wydarzyło się zgodnie z planem. 
             Po przybyciu do przedszkola uczniowie zaczęli  przygotowywać swoje stanowisko. Była to ostatnia chwila, gdy byli w stanie zrobić ostatnie poprawki oraz zrobić ostatnia próbę doświadczeń przed występem.     
            Kiedy wszystko było na swoim miejscu, opiekunki prowadziły dzieci do sali, gdzie odbyło się całe przedstawienie. Dzieci z przedszkola zostały podzielone na grupy, dzięki czemu uczniowie mogli bardziej skupić się na przedstawieniu niż na widowni, co było też zasługą opiekunek. Przedstawienie odbyło się dwa razy ze względu na ilość dzieci. Podczas przerwy między występami uczniowie mieli chwilę, by od nowa przygotować się na kolejną grupę. Ich zadaniem było tak samo opowiedzieć tę historię, jak za pierwszym razem, żeby obie grupy miały takie same odczucia i wrażenia odnośnie wizualizacji tej magicznej bajki. 
           Podczas występu każdy z kółka chemicznego miał swoją rolę. Emil był przebrany za czarnoksiężnika, który opowiadał bajkę dzieciom, w tym czasie, gdy reszta uczniów przedstawiała swoje doświadczenia nawiązujące do treści bajki. Wśród nich znalazły się m.in. doświadczenia "Lokomotywa", "Duch w butelce", czy też "Sztuczna krew". Uczniowie wykonywali doświadczenia w grupach po dwie/trzy osoby lub nawet samodzielnie. Ale najciekawsze w tym wszystkim były doświadczenia z suchym lodem, ponieważ są one bardzo widowiskowe oraz niezwykłe. Wśród takich znalazły się doświadczenia takie jak; "Magiczna mgła", "Bańki" lub "Grzybek". 
             Dało się również zorganizować muzykę, ponieważ jedna z uczennic zagrała kilka piosenek na pianinie. Dzięki temu atmosfera była bardziej tajemnicza i ciekawa co dodatkowo zachęcało słuchaczy do oglądania. Dzieci, zarówno starsze, jak i młodsze, były zachwycone i brały aktywny udział w doświadczeniach, zadawały pytania oraz same szukały odpowiedzi.
             Po występie uczniowie razem z panią profesor Zmudzińską dostali piękne prezenty, które były zrobione przez przedszkolaków. Niektóre z nich teraz można zobaczyć w sali 203. Później zrobiono kilka grupowych zdjęć z dziećmi, które aktualnie znajdują się na stronach szkoły w mediach społecznościowych. 
             Dalej grupa kółka chemicznego szybko posprzątała po sobie, sprawdziła, czy wszystkie odczynniki i sprzęt znajduje się w torbach, nastepnie wyruszyła z powrotem do szkoły.
 
Autorki tekstu: Marcelina Drozd i Alesia Dzmitruk