"Królowa śniegu"
Przedstawienie w przedszkolu pod tytuÅ‚em "Królowa Å›niegu" odbyÅ‚o siÄ™ 19 lutego tego roku. W przedstawieniu brali udziaÅ‚: Marcelina Drozd, Nadia MikoÅ‚ajewicz, Oliwia Krauzowicz, Alesia Dzmitruk z klasy 2C, Emil Kaniowski z 3A, Krzysztof Królak z 3D, Oskar Katsavos oraz Wiktor Paradowski z 3C. CaÅ‚e wydarzenie miaÅ‚o miejsce pod czujnym okiem pani profesor Kingi ZmudziÅ„skiej.Â
       Przed tym wydarzeniem przez kilka tygodni uczniowie przygotowywali siÄ™, proponujÄ…c doÅ›wiadczenia, które bÄ™dÄ… ciekawe dla dzieci, oraz bÄ™dÄ… powiÄ…zane z fabuÅ‚Ä… bajki. Ważnym aspektem, na który musieli zwrócić uwagÄ™, byÅ‚o to, czy te doÅ›wiadczenia bÄ™dÄ… wykonalne przez nich, i co najważniejsze, czy bÄ™dÄ… mieli wszystkie potrzebne substancje chemiczne. Później podzielili siÄ™ rolami i każdy miaÅ‚ wyznaczone cele i role. DziÄ™ki bardzo dobrej integracji w kółku chemicznym, atmosfera do wykonywania tych zadaÅ„ byÅ‚a sprzyjajÄ…ca i miÅ‚a. Każdy mógÅ‚ na sobie polegać i pomagać.Â
       DzieÅ„ wczeÅ›niej odbyÅ‚a siÄ™ próba generalna, podczas której uczniowie przeanalizowali każdy krok tego wydarzenia, uwzglÄ™dniajÄ…c przy tym wszystkie doÅ›wiadczenia, które mieli przedstawić, oraz prawdopodobne ryzyko. Dodatkowo byÅ‚a to ostatnia szansa, gdy mogli oni sprawdzić oraz przygotować potrzebne rzeczy by mieć pewność, że niczego nie pominÄ™li.Â
       Przedstawienie miaÅ‚o opowiedzieć tajemniczÄ… bajkÄ™ dla dzieci z przedszkola nr 33. Bajka ta byÅ‚a o przyjaźni, a doÅ›wiadczenia miaÅ‚y tylko wciÄ…gnąć mÅ‚odych sÅ‚uchaczy w tÄ™ niesamowitÄ… przygodÄ™ z Kajem i GerdÄ…. Â
 Pani profesor Kinga ZmudziÅ„ska  przekazaÅ‚a uczniom potrzebnÄ… wiedzÄ™ do wykonania tej części przedstawienia oraz przedstawiÅ‚a, jakie zasady bezpieczeÅ„stwa majÄ… być przestrzegane przez nich. W razie wÄ…tpliwoÅ›ci pani ZmudziÅ„ska staÅ‚a obok i sÅ‚użyÅ‚a pomocÄ…. UwzglÄ™dniajÄ…c ryzyko, daÅ‚o im siÄ™ zrobić tak, aby wszystko wydarzyÅ‚o siÄ™ zgodnie z planem.Â
       Po przybyciu do przedszkola uczniowie zaczÄ™li  przygotowywać swoje stanowisko. ByÅ‚a to ostatnia chwila, gdy byli w stanie zrobić ostatnie poprawki oraz zrobić ostatnia próbÄ™ doÅ›wiadczeÅ„ przed wystÄ™pem.   Â
      Kiedy wszystko byÅ‚o na swoim miejscu, opiekunki prowadziÅ‚y dzieci do sali, gdzie odbyÅ‚o siÄ™ caÅ‚e przedstawienie. Dzieci z przedszkola zostaÅ‚y podzielone na grupy, dziÄ™ki czemu uczniowie mogli bardziej skupić siÄ™ na przedstawieniu niż na widowni, co byÅ‚o też zasÅ‚ugÄ… opiekunek. Przedstawienie odbyÅ‚o siÄ™ dwa razy ze wzglÄ™du na ilość dzieci. Podczas przerwy miÄ™dzy wystÄ™pami uczniowie mieli chwilÄ™, by od nowa przygotować siÄ™ na kolejnÄ… grupÄ™. Ich zadaniem byÅ‚o tak samo opowiedzieć tÄ™ historiÄ™, jak za pierwszym razem, żeby obie grupy miaÅ‚y takie same odczucia i wrażenia odnoÅ›nie wizualizacji tej magicznej bajki.Â
      Podczas wystÄ™pu każdy z kółka chemicznego miaÅ‚ swojÄ… rolÄ™. Emil byÅ‚ przebrany za czarnoksiężnika, który opowiadaÅ‚ bajkÄ™ dzieciom, w tym czasie, gdy reszta uczniów przedstawiaÅ‚a swoje doÅ›wiadczenia nawiÄ…zujÄ…ce do treÅ›ci bajki. WÅ›ród nich znalazÅ‚y siÄ™ m.in. doÅ›wiadczenia "Lokomotywa", "Duch w butelce", czy też "Sztuczna krew". Uczniowie wykonywali doÅ›wiadczenia w grupach po dwie/trzy osoby lub nawet samodzielnie. Ale najciekawsze w tym wszystkim byÅ‚y doÅ›wiadczenia z suchym lodem, ponieważ sÄ… one bardzo widowiskowe oraz niezwykÅ‚e. WÅ›ród takich znalazÅ‚y siÄ™ doÅ›wiadczenia takie jak; "Magiczna mgÅ‚a", "BaÅ„ki" lub "Grzybek".Â
       Dało się również zorganizować muzykę, ponieważ jedna z uczennic zagrała kilka piosenek na pianinie. Dzięki temu atmosfera była bardziej tajemnicza i ciekawa co dodatkowo zachęcało słuchaczy do oglądania. Dzieci, zarówno starsze, jak i młodsze, były zachwycone i brały aktywny udział w doświadczeniach, zadawały pytania oraz same szukały odpowiedzi.
       Po wystÄ™pie uczniowie razem z paniÄ… profesor ZmudziÅ„skÄ… dostali piÄ™kne prezenty, które byÅ‚y zrobione przez przedszkolaków. Niektóre z nich teraz można zobaczyć w sali 203. Później zrobiono kilka grupowych zdjęć z dziećmi, które aktualnie znajdujÄ… siÄ™ na stronach szkoÅ‚y w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych.Â
       Dalej grupa kółka chemicznego szybko posprzątała po sobie, sprawdziła, czy wszystkie odczynniki i sprzęt znajduje się w torbach, nastepnie wyruszyła z powrotem do szkoły.
Â
Autorki tekstu: Marcelina Drozd i Alesia Dzmitruk